Co to jest Trust Rank ?

Trust Rank ( w skrócie TR) jest to algorytm stworzony przez Zoltan-a Gyongyi , Hector-a Garcia-Molina oraz Jan-a Pedersen-a który ma na celu odfiltrowaniu i usuwaniu z wyszukiwarek stron niewartościowych dla użytkownika typu SPAM web. Trust Rank to algorytm który wybiera ok 200 dobrych stron które muszą być zatwierdzone przez administratora ( metodą jakościową – Quality Review) a następnie przeszukuje całą resztę innych stron porównuje je w stosunku do stron dobrych ( stron które zostały wcześniej wytypowane) czy są to strony dobrej jakości i według tego nadaje tym stronom odpowiedni Trust Rank. Ogólnie mówiąc o Trust Ranku jest to algorytm który ocenia wartość i przydatność stron www jako stron skierowanych i przydatnych pod względem użytkownika. Ma to na celu wyeliminowanie stron tak zwanych spamów z powieloną treścią, zalecz pozycjonerskich , i innych niskiej jakości stron będących zmorą internetu. Trust Rank zakłada iż dobre strony bardzo rzadko linkują do tron kiepskiej jakości a strony kiepskiej jakości zazwyczaj linkują do dobrych stron. Na trust rank danej strony wpływa wiele elementów przy czym nie wszystkie obecnie są oficjalnie znane. Jednym z takich elementów jest ilość linków zewnętrznych na stronie ich parametry takie jak dofollow czy nofollow. Aby zwiększyć swój trust rank musimy przede wszystkim zabać o ilość dobrych linków które są skierowane do naszej strony nie z zaplecza ale z dobrych i wartościowych stron.

Co o trust ranku powinniśmy wiedzieć:

  • trust rank to algorytm który odsysa strony typu SPAM
  • dobra strona nie linkuje do gorszej strony a gorsza strona linkuje do lepszej strony
  • im bardziej wartościowa strona dla użytkownika tym większy nasz trust rank
  • aby zwiększyć trust rank linkujemy naszą stronę tylko z innych wartościowych stron przyjaznych dla użytkownika
  • przy linkowaniu strony należy odpowiednio dobierać anchor linku bo jest to element który w dużej mierze przekazuje dużą moc słowa kluczowego.

W przeszłości aby wypozycjonować daną stronę linkowaliśmy ją ze stron o wysokim Page Ranku. Dzisiaj jednak to się zmieniło i lepiej jest nie sugerować się Page Rankiem podczas linkowania ale zawartością strony z której linkujemy. Bo im lepsza strona z której linkujemy ,która ma większy Trust Rank tym lepiej dla nas i taki link ma większą wartość. Kierując się linkowaniem ze stron z danym Page Rankiem nie zawsze jest tak iż link z takiej strony z wysokim PR da nam odpowiednio silną moc. Obecnie lepiej jest linkować ze stron z większym Trust Rankiem niż ze stron o wielkim PR. Aczkolwiek wiele stron posiadających duży PR będzie miało także wysoki trust rank ale też pewnym aspektem jest to iż takie strony nie zawsze posiadają dobrą treść to przekłada się na Trust Rank i moc linka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *